Keski-Suomen hyvinvointialue: “Parasta on ollut kyky vastata meillä olleisiin tarpeisiin sekä toimitilojen muokattavuus!”
Keski-Suomen hyvinvointialue vastaa noin 273 000 keskisuomalaisen sosiaali-, terveys- ja pelastustoimen palveluista. Heidän tehtävänään on edistää hyvinvointia, terveyttä ja turvallisuutta Keski-Suomessa vaikuttavasti ja laajalla yhteistyöllä. 1.10.2024 avattiin Keski-Suomen hyvinvointialueen uusi, keskitetty logistiikkakeskus, josta käsin hallinnoidaan hyvinvointialueen hoito- ja käyttötarvikemateriaalien koko tilaus- ja toimitusketju tilauksen teosta laskutukseen saakka.
“Meille tuli tarve keskittää useamman materiaalivaraston toiminta yhteen paikkaan ja lähdimme sen vuoksi etsimään uusia toimitiloja”, kertoo Keski-Suomen Hyvinvointialueen logistiikkapäällikkö Sari Hyötyläinen. Uusien tilojen etsinnässä keskeisessä roolissa oli löytää toimitilat, jotka vastaavat vaadittua korkeaa hygieniatasoa, sillä materiaalit ovat pääsääntöisesti potilaiden ja asiakkaiden hoitoon tarvittavia tuotteita. Toimitilan täytyi olla puhdas, hajuton ja siellä tuli olla sopiva lämpötila. Lisäksi uusien toimitilojen sijainnin tuli olla keskeinen ja lähellä valtatietä, sillä uuden logistiikkakeskuksen myötä kaikkien hyvinvointialueelle siirtyneiden 26 organisaation logistiikkatoiminnot yhtenäistettiin.
Tähän tarpeeseen vastasi parhaalla tavalla uudiskohteemme Appiukontie 9:ssä. Uudet toimitilat voivat olla avainasemassa yrityksen julkisen toimijan toimintojen yhtenäistämisessä ja sen kautta myös tehokkuuden lisäämisessä. Näin oli myös Keski-Suomen hyvinvointialueen uuden logistiikkakeskuksen kohdalla, sillä uusi malli yhdenmukaistaa ja selkeyttää tavaraliikenteen kokonaisuutta. Tämän tunnistaa myös Hyötyläinen: “kun mietitään toiminnan kehittämistä ja tehokkuutta, sitä uudet toimitilat edesauttavat”.
Yhteistyötä Yrityskiinteistöjen kanssa Hyötyläinen kuvaa joustavaksi ja toimivaksi. “Saimme meidän tarpeisiin sopivat toimitilat! Tilojen muokattavuus oli tärkeää, ja pystyimmekin esittämään toiveita jo rakennusvaiheessa” Yrityskiinteistöt saa toimitilojen lisäksi kiitosta hyvästä yhteistyöstä ja yhteydenpidosta. “Kyllä suosittelisin Yrityskiinteistöjä! Parasta on ollut kyky vastata meillä olleisiin tarpeisiin ja se, että toimitiloja pystyi muokkaamaan”, Hyötyläinen kiteyttää.
Weeefiner Oy: “Yrityksen tarpeisiin sopivat ja toimivat tilat ovat ehdottomasti tehokkaan yrityksen edellytys!”
Weeefiner Oy on teknologinen edelläkävijä, joka tarjoaa luovia ratkaisuja teollisuusprosessien virtaviivaistamiseen ja tuotannon sivuvirtojen hyödyntämiseen. Yrityksen aiemmat toimitilat olivat yliopistolla, jossa eri toiminnot ja tiimit olivat hajallaan useammassa eri tilassa. Toiveissa oli saada yksi yhtenäinen toimitila, johon kaikki eri toiminnot laboratorioista 3D-tulostukseen ja toimistotiloihin sopisivat. “Saimme vinkin, että Keski-Suomen Yrityskiinteistöillä voisi olla meille sopivaa toimitilaa tarjolla. Pääsimmekin työmaakokouksiin ja seuraamaan rakentamisen edistymistä heti, kun olimme tehneet suunnitelmat ja sopimukset”, kertoo Weeefiner Oy:n toimitusjohtaja Mikko Hänninen.
Weeefiner pääsi muuttamaan Appiukontie 9:ssä sijaitsevaan heidän tarpeisiinsa räätälöityyn toimitilaan syksyllä 2023 ja Hänninen kertoo heidän viihtyneen hyvin uusissa tiloissa. “Toki meillä on vielä sisustettavaa ja laitettavaa, mutta tilat toimivat kuten halusimme ja olemme viihtyneet!”. Toimitilat hän näkee ennen kaikkea investointina, joka tuo tullessaan monenlaisia hyötyjä jokapäiväiseen arkeen. “Uusien tilojen myötä tiimi toimii paremmin, kun olemme samoissa tiloissa eikä enää hajallaan useammassa paikassa. Samoin tehokkuus on noussut, koska kaikki laitteet ovat samoissa tiloissa ja saamme enemmän aikaan. Olemme pieni startup, mutta nyt kun voimme tuoda hyvännäköisiin tiloihin asiakkaita ja sidosryhmiä käymään, saamme myös sen kautta uskottavuutta.”
Yhteistyö saa Hänniseltä positiivista palautetta. “Yhteistyö Keski-Suomen Yrityskiinteistöjen kanssa on ollut joustavaa ja järjestelmällistä. Saimme heidän kanssaan hyvin tehtyä kaikki tarvittavat muutokset ja suunnitelmat, jotta tiloista tuli meille toimivat. Lisäksi rakennusprojektin sujuvuus ja osallistavuus yllättivät positiivisesti. Olin kuullut hyvää tästä paikallisesta toimijasta, joka tekee laadukkaita ratkaisuja, on mukana myös asiakkaiden kasvussa ja toimijana joustava. Voin itsekin nykyisen kokemuksen perusteella hyvin suositella heitä.”
Toimitilojen vaihtamista pohtiville Hänninen lähettää kannustavia terveisiä. ”Yrityksen toimintaan sopivat ja toimivat tilat ovat ehdottomasti tehokkaan yrityksen edellytys. Ei hävitä tunteja ja päiviä siinä, että ravataan ympäriinsä huonoissa tiloissa tai ahdistuta siitä, jos on tällä hetkellä liian pienet ja ahtaat tilat työskennellä. Työhyvinvointi ja henkilöstön tyytyväisyys nousevat, kun tilat ovat kunnossa. Yrityksen henkilöstö ja ihmiset kuitenkin sen liiketoiminnan ja bisneksen kannattavuuden mahdollistavat. Kannattaa harkita tilojen vaihtamista tai päivittämistä, jos tätä tavoittelee ja on tällä hetkellä tiloissa, jotka eivät palvele tarkoitustaan täysin.”
Posti: “Työntekijäkokemus on kaiken A ja O ja siihen voimme vaikuttaa, kun tilat ovat työtä tukevat, raikkaat ja toimivat”
Posti on yksi Suomen, Ruotsin ja Baltian johtavista jakelu- ja logistiikkayhtiöistä, joka huolehtii asiakkaidensa arjen ja kaupankäynnin sujuvuudesta tarjoamalla laajan valikoiman postin, logistiikan, rahdin ja verkkokaupan palveluja. Heillä on valtakunnallisesti kattava palveluverkosto ja arjen sujuvuudessa toimivat tilat ovat tärkeässä roolissa. Yksi monista on Jyväskylän jakelukeskus, jolle saimme olla rakentamassa ja räätälöimässä uudet vuonna 2022 valmistuneet toimitilat.
“Meidän aikaisempikin toimitila Muuramessa oli Yrityskiinteistöjen kiinteistö, joten oli luontevaa jatkaa yhteistyötä myös tämän uuden toimitilan kanssa. Vuosien varrella olimme katsoneet vapaana olevia kiinteistöjä, mutta tämä Vilkkutien uusi kohde oli meille ehdottomasti paras ratkaisu”, kertoo Postin palvelupäällikkönä Jyväskylän alueella toimiva Petteri Koistinen. Postille uusissa tiloissa tärkeää oli niiden räätälöitävyys, toimivuus ja virtaavuus juuri heidän toimintaansa sopivaksi. Rakennusvaiheessa huomioitiin mm. se, että piha-alueella mahtuu kulkemaan eri kokoisia autoja, valaistus ja lastausalueen toiminta on räätälöity, ja maalämpö lämmitysmuotona puolestaan tukee Postin tavoitetta olla päästötön vuoteen 2030 mennessä.
Yrityskiinteistöjen toiminnassa Koistinen nostaa esiin luotettavuuden, joustavuuden ja laadukkaat tilat. “Saimme olla mukana suunnittelussa alusta lähtien ja pääsimme tutustumaan tiloihin useampaan kertaan jo rakennusvaiheessa. Meitä kuunneltiin hyvin ja pystyimme hyvin vaikuttamaan siihen, että tilat palvelevat meitä mahdollisimman hyvin. Yleensä lajittelupisteissä on jouduttu käyttämään erillisiä valoja, mutta täällä niitä ei tarvita, koska valaistus on näinkin riittävä.” Erityistä kiitosta saa myös jatkuva vuoropuhelu, joka on jatkunut myös tilojen valmistuttua. “Säännöllisesti kysellään onko meillä tilojen suhteen kaikki hyvin. Mukavaa, kun Juha saattaa pyörähtää täällä, käydään yhdessä kierros ja katsotaan, että kaikki on ok”, hän jatkaa. Kaikkiin toimintoihin on perehdytetty huolellisesti ja apua on saatavilla tarvittaessa nopeastikin.
Toimitilat ovat enemmän kuin vain seinät, lattia ja katto. Ne ovat paikka, jossa yrityksen päivittäinen toiminta tapahtuu ja jossa työntekijät viettävät suuren osan päivästään. Siksi ei ole samantekevää, millaisissa tiloissa yrityksen toiminta on. Toimitilojen merkityksen tunnistaa myös Koistinen: “Kaikki lähtee työntekijöistä. Työntekijäkokemus ja tyytyväisyys on kaiken A ja O ja siihen voidaan vaikuttaa, kun työtilat on työtä tukevat, raikkaat ja toimivat. Vielä näin vuoden jälkeenkin on uutuuden tunne ja tulee palautetta siitä, miten tyytyväisiä työntekijät ovat täällä. Toimitiloihin kannattaa investoida ja kun haluaa toimivat ja räätälöidyt tilat, suosittelen yhteistyötä Yrityskiinteistöjen kanssa!”
Inlook Oy: “Tämä on ollut 100% hyvän mielen projekti, kaikki on mennyt niin nappiin kuin mahdollista!”
Inlook Oy on on suomalainen sisärakentamisen mestari, joka on toteuttanut viihtyisiä ja toimivia sisärakentamisen ratkaisuja jo lähes 60 vuoden ajan. Tarve uusille toimitiloille syntyi pari vuotta sitten, kun silloinen 60 m2 autotalliosake kävi ahtaaksi ja epäkäytännölliseksi. “Lähdimme tutustumaan tarjontaan ja olimme yhteydessä Mutasen Juhaan, jolla oli siinä kohtaa toimitilaa tyhjänä Eteläportin alueella. Rakennus oli kuitenkin jo valmis emmekä päässeet siihen enää vaikuttamaan, mutta Vilkkutien projekti oli juuri alkamassa. Oli mahtavaa päästä mukaan rakennusprojektiin ihan alkuvaiheesta lähtien ja Juha kuunteli suurella korvalla sitä, mitä tiloilta toivomme”, kertoo Inlook Oy:n Keski-Suomen alueyksikön aluepäällikkönä työskentelevä Tommi Kohonen.
Inlookille toimitiloissa ratkaisevaa oli hyvä sijainti sekä se, että tilat ovat laadukkaat, toimivat ja edustavat. Alakatot ja seinärakenteet tehtiin Inlookin omilla tuotteilla, jonka myötä tilat toimivat heille myös showroomina. “Olemme sisärakentamisen ammattilaisia ja tarjoamme omille asiakkaillemme laadukkaita tuotteita ja huippuratkaisuja. Siksi myös tilojen täytyy olla edustavat. Jos olisimme jossakin ruosteisessa peltihallissa, mielikuva olisi ihan toinen. Nyt meillä on edustavat tilat, loistava sijainti ja kaikki toiminnot palvelevat juuri meitä. Pihalla on riittävästi tilaa isoillekin rekoille, tavara tulee ja lähtee helposti, ja tänne kehtaa myös pyytää asiakkaita käymään”, Kohonen jatkaa.
Yhteistyö saa Kohoselta pelkkää positiivista palautetta: “Kaikki on ollut todella helppoa ja asiakaslähtöistä. Yrityskiinteistöillä kuunnellaan asiakasta ja kaikki on mennyt niin nappiin, kuin on mahdollista. Koko porukasta välittyy hyvä tekemisen meininki ja he haluavat selkeästi pitää hyvää huolta vuokralaisistaan. Tekemisen laatu on myös hyvää ja Yrityskiinteistöjen tekemät tilat eivät ole ihan peruskauraa. Halvemmallakin voisi varmasti tehdä, mutta he panostavat siihen, että rakennukset eivät ole pelkkiä peltihalleja vaan aidosti arkkitehtuurisesti silmää miellyttäviä ja toimivia”.
Kiitosta saa myös se, että Yrityskiinteistöillä voi luottaa siihen, mitä on luvattu. “Rakennusalalla tekijöitä on monenlaisia, mutta ei ollut epäilyksen häivääkään etteikö Yrityskiinteistöt tekisi mitä on luvannut. Eikä hyvä asiakaskokemus päättynyt vain siihen kun tilat valmistuivat vuosi sitten, vaan Juha käy täällä edelleen säännöllisesti ja varmistaa, että meillä on kaikki hyvin. He ovat ymmärtäneet sen, että kun palvelee asiakkaan hyvin, niin tyytyväiset asiakkaat puhuvat hyvää myös eteenpäin. Jos meillä jotakin on täällä rempallaan tai tarvitaan jotain, niin siihen reagoidaan nopeasti. Suosittelen ehdottomasti yhteistyötä heidän kanssaan, jos haluaa luotettavan tekijän, jonka sanaan voi luottaa ja jonka kanssa on helppoa ja miellyttävää toimia! Olen urani aikana nähnyt monenlaista, mutta tämä on ollut 100% hyvän mielen projekti. Kun meillä tässä Vilkkutiellä käy jossakin vaiheessa tilat pieneksi tai tulee muita tarpeita, soitan varmasti ensimmäisenä Mutasen Juhalle”, Kohonen kiteyttää.
Euromaster Oy: ”Hinta ja laatu kulkevat niin hyvin käsi kädessä, kuin olla ja voi!
Euromaster Oy on Euroopan suurin rengasliikeketju, joka tarjoaa kokonaisvaltaista palvelua ja rengasalan erinomaista asiantuntemusta, sekä kattavan tuote- ja palveluvalikoiman myös autohuollon puolelta. Yrityksellä on lähes koko valtakunnan kattava palvelupisteverkosto. Yrityskiinteistöjen asiakkaaksi Euromaster päätyi noin viisi vuotta sitten, kun Jyväskylässä tarvittiin uudet toimitilat. Toiveena oli saada toimipiste Kuormaajantien varrelta ja Yrityskiinteistöjen kautta löytyi sopiva tontti. “Meillä oli mahdollisuus valita tekeekö Yrityskiinteistöt meille kiinteistöt avaimet käteen -periaatteella vai menemmekö tilaan myös vuokralle, ja valitsimme vuokrauksen. Siitä se lähti, eikä ole kaduttanut päivääkään!”, kertoo rakennusprojekteista vastaava Asko Mattila.
Toimitila räätälöitiin alusta asti Euromasterille sopivaksi ja kiitosta Mattila antaa Yrityskiinteistöjen proaktiivisuudesta jo rakennusvaiheessa. “Kerroimme ensin mitä haluamme ja matkan varrella meille tuli Yrityskiinteistöjen suunnasta paljon sellaisia asioita ja ehdotuksia vastaan, mitä emme olisi itse osanneet edes huomioida. Tällainen aktiivisuus palvelussa oli silmiinpistävää!”, Mattila kertoo. Onnistunut asiakaskokemus ja tilojen toimivuus rakentuu pienistä yksityiskohdista, kuten automaattisesti syttyvistä valoista, mittatilaustyönä tehdyistä portaista ja laadukkaista valinnoista. Mattila oli tyytyväinen myös paikallisuuden tukemisesta, sillä esimerkiksi LED-valaisimet tiloihin tulivat Muuramesta.
Erityistä kiitosta Mattila antaa luottamuksesta, hyvästä kommunikaatiosta ja asiakaslähtöisyydestä. “Sitä vain tietää, että kaikki toimii ja voi luottaa sovittuihin aikatauluihin ja hintoihin. Yhden numeron takaa saa kaikki vastaukset jos ei minuutissa, niin kahdessa. Jos tulee jotain matkan varrella, niin keskustelu asioista on aina helppoa ja avointa. Isot rakennusliikkeet ottavat varmuuskertoimet huomioon hinnoittelussa ja kilpailuttavat kaiken tiukasti valiten yleensä halvimman, laadun kustannuksella, ja harvoin halvalla saa hyvää. Yrityskiinteistöillä taas on todella hyvät verkostot ja vaikka hinnat oli kiinnitetty, mistään ei tingitty laadullisesti – päin vastoin. Useat ratkaisut olivat laadukkaampia kuin mitä alun perin olimme sopineet. Toisin sanoen Yrityskiinteisöillä hinta ja laatu kulkevat niin hyvin käsi kädessä, kuin olla ja voi!”
Kvalitest Industrial Oy: ”Antaisin arvosanaksi yhteistyöstä 11/10!”
Kvalitest Industrial Oy on teknologiatoimittaja, joka tarjoaa korkean suorituskyvyn testaus- ja mittauslaitteita ja -ratkaisuja pohjoismaisen tutkimuksen, teollisuuden tuotekehityksen ja laadunvarmistuksen tarpeisiin Yrityksellä on toimistot sekä Suomessa että Ruotsissa. Tarve uusille, toimivammille toimitiloille syntyi viitisen vuotta sitten ja uutta tilaa lähdettiin markkinointijohtaja Taija Jolangin mukaan kartoittamaan, kun aiemmat tilat kävivät pieniksi. Kvalitest tarvitsi toimitilat, josta löytyisi sekä viihtyisää toimistotilaa että riittävän iso halli isoille testauslaitteille. Sopiva tila löytyikin etsintöjen myötä Yrityskiinteistöjen kautta keskeiseltä paikalta Muuramesta ja se oli Jolangin mukaan “rakkautta ensisilmäyksellä”. Erityisesti toimiva ja räätälöitävissä oleva hallitila, tyylikäs ja viihtyisä toimisto sekä siistit pihat tekivät vaikutuksen, ja sai Kvalitestin muuttamaan vuokralle Muurameen.
Yhteistyöhön Yrityskiinteistöjen kanssa Jolanki kertoo olevansa erittäin tyytyväinen. “He ymmärtävät meidän bisneksen erityispiirteitä, yrittäjyyden haasteita ja ymmärtäväisesti on aina suhtauduttu siihen, millaisia tarpeita ja toiveita meillä on. Meillä on sekä laitemyyntiä että testihalli, joka on yksi Pohjoismaiden edistyksekkäimmistä testauslaboratorioista. Toimintamme vaatii tietynlaiset tilat ja on niin vaikeaa kuvitella, että mistään syystä lähdettäisiin tästä. Tulevaisuuttakin on jo yhdessä pohdittu, kun tarvitsee laajentaa toimitilaa.” Tyylikkäät ja toimivat toimitilat tuovat paitsi viihtyvyyttä työntekijöille ja tehokkuutta toimintaan, ovat myös käyntikortti asiakkaiden suuntaan.
Yrityskiinteistöt on kumppanina Jolangin mukaan joustava, helposti lähestyttävä ja lähellä. “Ehkä tärkeintä on se, että kommunikaatio toimii ja he ovat aina läsnä ja lähellä, mutta ei ärsyttävästi iholla. Koen, että emme vain maksa vuokraa jollekin, joka on kasvoton, vaan yhdessä ollaan menossa samaan suuntaan. Jos joskus tulee mahdottomalta tuntuvia ideoita, niin niitäkään ei tyrmätä, vaan jutellaan ja pallotellaan. Antaisin arvosanaksi yhteistyöstä 11/10 – helppo suositella Yrityskiinteistöjä, kun haluat muutakin kuin pelkän hallin tai toimitilan!”, Jolanki kiteyttää.
Sako Oy: ”Aamuisin on mukava tulla hyviin tiloihin töihin!”
Sako Oy on Euroopan suurin kiväärinvalmistaja ja maailmalla Sako tunnetaan erityisesti korkeasta laadustaan niin aseissa kuin patruunoissakin. Tänä päivänä yksi Sakon toimipisteistä sijaitsee Muuramessa ja ostaessaan Tourulan Metalli Oy:n Sako palasi takaisin Jyväskylään, josta se lähti vuonna 1999 suljettuaan Tourulan kivääritehtaan. Yhteistyö Yrityskiinteistöjen kanssa alkoi kolmisen vuotta sitten, kun silloinen Tourulan Metalli toimi Keihästiellä. Halli oli kuitenkin pimeä, siellä oli huono ilmanlaatu ja työntekijöiltä saadun palautteen myötä uutta toimitilaa lähdettiin kartoittamaan. Uuden hallin rakennuttaminen samalle paikalle olisi ollut miljoonien investointi ja Yrityskiinteistöjen kautta löytyikin sopivat toimitilat, joihin tulla Sako voisi tulla vuokralle.
Sopivan tilan räätälöinti alkoi siitä, että ensin istuttiin alas, vierailtiin vanhalla hallilla ja tehtiin tarvekartoitus. “Yrityskiinteistöillä tiedettiin jo alusta asti, mitä tarvitsemme. Kaikki sähkö- ja putkimiehet ja muut yhteistyökumppanit tulivat automaattisesti Yrityskiinteistöjen kautta ja tila räätälöitiin juuri meille sopivaksi”, kertoo Sakon Muuramen toimipisteen toiminnasta vastaava tuotantopäällikkö Tuomo Huisman. Kaikki järjestyi avaimet käteen -periaatteella aina ilmanpaineputkistoista, sähkötöistä ja lämmityksestä lähtien. Yksi esimerkki on erityisesti jäänyt Huismanin mieleen: “halli oli alunperin viisi metriä lyhyempi ja anturat oli jo valettu. Pohdimme tarvitsevamme vähän lisää tilaa ja Juha vain totesi, että sanokaa vain tehdäänkö lisää tilaa, niin tehdään!”
Yhteistyökumppanina Yrityskiinteistöt on Huismanin mukaan luotettava, joustava, asiakaslähtöinen, ammattitaitoinen ja sellainen toimija, joka ei pelkää lähteä tuumasta toimeen. Yhteistyö ja kommunikaatio on ollut koko matkan ajan helppoa ja sujuvaa. Myös vuokralla olemisen ja Yrityskiinteistöjen kautta tulevan kiinteistönhoidon helppous ja laatu saavat kiitosta. “Parasta on se, että ei tarvitse työntekijänä kantaa huolta hallista, vaan jos jotain tulee, niin voi soittaa Yrityskiinteistöille. Myös jos jotain tarvitsee muokata, kaikkeen suhtaudutaan positiivisesti ja hommat hoituvat nopeasti. Kyllähän vuokra maksaa, mutta toisaalta poistuu kaikki kiinteistön kunnossapidot, auraukset ja muut. Voin keskittyä omaan työhöni, eikä tarvitse mennä enää rännejä itse puhdistamaan!”
Uusien toimitilojen hyödyllisyyden huomaa usein vasta siinä vaiheessa, kun sinne pääsee. “Nyt sitä miettii, että kylläpä oltiinkin pienessä ja pimeässä hallissa parikymmentä vuotta. Oli suuri vaikutus muuttaa tähän uuteen tilaan ja se vaikuttaa suoraan myös työviihtyvyyteen, työturvallisuuteen ja yleensäkin siihen, että aamulla on mukava tulla hyviin tiloihin töihin. Suosittelen Yrityskiinteistöjä!”, Huisman kiteyttää.
Hydromachin Oy: ”Positiivista palautetta uusista tiloista on tullut niin työntekijöiltä kuin asiakkailtakin!”
Hydromachin Oy on hydrauliikan –ja teollisuustarvikkeiden palveleva tukku- ja asennusliike, joka tarjoaa hydrauliikan –ja pneumatiikan suunnittelupalvelut, asennustyöt, tarvikemyynnin sekä asiakkaan kokonaisvaltaisen palvelun. Yhteistyö Yrityskiinteistöjen kanssa alkoi nelisen vuotta sitten, kun aiemmat toimitilat olivat tulleet kunnoltaan tien päähän, eikä vanhoihin tiloihin senaikaisen vuokranantajan toimesta panostettu millään tavalla. Sijainti oli Hydromachinille tärkeä ja uusi toimitila löytyikin ihan naapurista Yrityskiinteistöjen uusista tiloista. Vaikka moni kiinteistö näyttää ulkoapäin katsottuna hyvin samanlaisilta, Yrityskiinteistöillä jokainen on sisältä räätälöity asiakastarpeiden mukaan. “Sijainti ylitti odotukset, sillä Muuramen ja Punasillantien alue oli meille ykkösprioriteetti. Pääsimme ensimmäisenä varaamaan tiloja ja hommat lähtivät rullaamaan nopeasti eteenpäin. Pääsimme itse määrittämään alusta asti tilojen suuruutta, rakenteita sisälle ja jopa piha-aluetta”, kertoo Hydromachinin toimitusjohtaja Riku Nikoskinen.
Uusissa tiloissa käyttöön on saatu entiseen verrattuna korkeaa hyllytilaa, avaruutta ja valoisuutta. Positiivista palautetta uusista tiloista on tullut niin työntekijöiltä kuin asiakkailtakin. “Kyllä sitä varsinkin alkuun hämmästeltiin paljonkin, että voidaan talvellakin työskennellä tuotannossa t-paidassa eikä toppatakissa”, Nikoskinen naurahtaa. Yhteistyökumppanina Yrityskiinteistöjen kuvaillaan olevan erittäin joustava, helposti lähestyttävä, aidosti asiakasta kuunteleva ja riittävän henkilökohtainen. “Vaikka heillä on suhteellisen isolla bisnes, meille päin on kuitenkin sellainen pienemmän yrityksen fiilis. Heihin on helppoa samaistua ja olla yhteydessä matalalla kynnyksellä. Kankea byrokratia puuttuu kokonaan ja meillä on olemassa kontakti suoraan siihen henkilöön, joka voi päättää kaikesta siellä”, Nikoskinen kiittelee.
Rakentamisen lisäksi meillä Yrityskiinteistöillä kiinteistönhoito kuuluu samaan pakettiin. Tämä tuo huomattavasti helpotusta asiakkaidemme arkeen ja mahdollistaa olennaiseen keskittymisen. Tämän allekirjoittaa myös Nikoskinen: “Me haluamme keskittyä omaan pääbisnekseen eikä siihen, toimiiko valot, infra tai onko talvella liian kylmä ja kesällä liian kuuma. Sama myös piha-alueilla – meidän tehtävä ei ole yhtä lumista päivää käyttää lapiointiin tai pihan hiekottamiseen, kuten teimme entisessä paikassa. Nyt tämä kaikki hoituu Yrityskiinteistöjen kautta. Suosittelen ehdottomasti Yrityskiinteistöjä!”
Valttori Oy: ”Yrityskiinteistöillä asiantuntemus kiinteistönhoidollisesti on korkeammalla tasolla!”
Valttori Oy on raskaiden koneiden kuten traktoreiden, trukkien, maansiirto- ja työkoneiden sekä teollisuuden huoltoihin erikoistunut yhtiö. Huoltotyön lisäksi yritys toimittaa varaosat ja tarvikkeet niin raskaskoneisiin kuin teollisuuden eri aloille. Yrityskiinteistöjen asiakkaaksi Valttori päätyi reilu kolme vuotta sitten, kun yritys etsi toimintaansa sopivia vuokratiloja. “Meillä on sekä korjaamo että myymälä, ja tavoitteena oli että ne olisivat jatkossakin samassa kiinteistössä. Myymälän pitäisi olla kaupallisesti hyvässä paikassa ja toisaalta kiinteistön piti olla sopivan kokoinen ja meidän tarpeisiimme sopiva. Yrityskiinteistöltä sopiva tila löytyi”, kertoo Valttori Oy:n toimitusjohtaja Pentti Luoma.
Yrityskiinteistöistä Luomalla on myönteinen kuva. “Jos vertaa aiempaan toimitilaan, niin vuokranantaja ei ollut rakennusalan ihminen. Yrityskiinteistöillä kun on omaa rakennustoimintaa, niin asiantuntemus kiinteistönhoidollisesti on myös korkeammalla tasolla”. Kiitosta Yrityskiinteistöt saa myös siitä, että asioihin tartutaan nopeasti, vastauksen saa ja mahdollisiin muutostoiveisiin suhtaudutaan positiivisesti.
Kun toiminnot on räätälöity yrityksen tarpeiden mukaisesti, helpottaa se myös jokapäiväistä arkea. “Tekemisen kannalta on kyllä tärkeää, että on toimivat työtilat. Meidänkin toiminnassa on niin monenlaista näkökulmaa ja erityisen hyvää on se, että myymälä ja korjaamo ovat samoissa tiloissa. Muualla Suomessa meillä on vastaava tila, mutta siellä myymälä on parin kilometrin päässä korjaamosta ja kyllähän se tuo haasteita siihen arkeen. Täällä kaikki on toiminut hyvin!”, summaa Luoma.
SOITA MEILLE, NIIN JUTELLAAN LISÄÄ!
Me emme jätä sinua yksin sen jälkeen, kun olet muuttanut uuteen toimitilaasi. Tarvitsitpa pieniä tai suurempia muutoksia, korjauksia tai lisää tilaa menestyä, me olemme yhden soiton päässä ja valmiina auttamaan. Meillä kiinteistönhoito kuuluu samaan pakettiin, joten sinun ei tarvitse puhdistaa rännejä, vaihtaa lamppuja tai korjata vuotavaa hanaa – me hoidamme ne puolestasi.
Etsitkö uutta toimitilaa? Olet oikeassa paikassa!
Tarvitsetteko lisää tilaa liiketoiminnan kasvaessa? Kyllästyttääkö huono sisäilma, pimeä ja ahdas halli tai toimimaton logistiikka? Tiedämme, että muutto ja muutos vaativat aikansa. Kannattaa kuitenkin olla yhteydessä ajoissa, jotta voimme tarjota juuri teille räätälöidyn toimitilan. Ilmoittaudu jonotuslistallemme, niin saat ensimmäisenä tiedon uusista ja vapautuvista toimitiloista.
"*" näyttää pakolliset kentät